For nye medlemmer
Løber igennem Varde Kommune og Esbjerg Kommune

Varde Å

Varde Å er Danmarks tredje længste vandløb. Åen slynger sig forbi Nørholm Gods, Sig, Holme Å og Karlsgårde Sø. UNESCO har udpeget den danske del af vadehavet som verdensarv. Du vil opleve et rigt dyreliv og en fantastisk natur i og omkring åen.

Åen har fået tilbageført sine sving, hvilket er til stor gavn for fiskelivet, men det gør det også sjovere at sejle på åen.

Vidste du at.... ?

Varde å er den eneste af Vadehavets åer der ikke er reguleret af sluser eller lign. den er udelukkende styret af tidevandet.

Vidste du at.... ?

Varde å har en af landets bedste bestande af havørred og de berømte laks. i 2020 blev der fanget en rekord stor laks på 17,1 kilo og hele 119 cm.

Vidste du at.... ?

Varde Å, ca. 40 km lang, stærkt reguleret å i Sydvestjylland. Den begynder, hvor Ansager Å løber sammen med Grindsted Å og har sit udløb i Ho Bugt.

Vidste du at.... ?

Varde å løber igennem den nordligste del af Nationalpark Vadehavet som er en del af UNESCO Verdensarv

ARRANGEMENTER I VARDE SEJLKLUB

Kommende begivenheder

"Bliv en del af noget større"

Alle arrangementer, vil blive annonceret på vores facebook side.

Grundet COVID-19 er alle arrangementer midlertidigt aflyst

Følg os på vores Facebook side, hvor vi opdatere  om situationen.

Bestyrelsen følger situationen meget nøje, og vil opdatere klubbens medlemmer og offentligheden når arrangementer i Varde Sejlklub vil åbne igen.

Alle fremtidige arrangementer, vil blive annonceret på vores facebook side.

Hvad venter du på?

Bliv en del af noget større i dag

Se detaljer
- +